Verdienmodel
Elke succesvolle formule heeft een verdienmodel waarbij zowel franchisegever als ook haar gelieerde franchisenemers rendement maken op hun gedane investeringen. Veel voorkomende vraag hierbij is: “Hoe bepaal ik de hoogte van de fee?”
De fee is een vergoeding voor de te leveren diensten door franchisegever en wordt vertaald in het leveren van toegevoegde waarde. Deze toegevoegde waarde is terug te verdelen in 4 onderdelen:
- Het leveren van leads, conversie, omzet en omzetretentie.
- Dat kan online d.m.v. AdWords of organische vindbaarheid maar ook offline zoals flyers en adverteren
- Het zorgen voor merkherkenning, branding.
- Meer thematische reclame die gericht is op de inhoud en voordelen van het merk, minder gericht op kopen van de dienst of het product.
- Het leveren van inkoopvoordelen door grotere aantallen en betere condities.
- Grote volumes centraal inkopen levert voordelen op voor alle aangesloten partijen
- Ondersteuning aan de achterkant van het bedrijf zoals backoffice ondersteuning, ICT oplossingen, trainingen en begeleiding.
- Bestelsystemen, opleidingsprogramma’s, procedures
Ons advies biedt vrijheid en focus tegelijk.
Met commitment en een vooruitziende blik willen we waardevol voor je zijn. Ben je benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen? Aarzel niet om contact met ons op te nemen.
Kies voor kennis.
Van veranderende wetten tot inspirerende verhalen: we houden je op de hoogte van alles wat er in de franchisewereld speelt. Meld je aan voor onze nieuwsbrief en mis niets.