fit20 optimaliseert toetredingsproces met DISC – Twee nieuwe franchisenemers sluiten zich aan

Met een paar handige aanpassingen is het toetredingsproces bij fit20 in samenwerking met De FranchiseAdviseur verder geoptimaliseerd. Door DISC-profielen slim te integreren in het proces, sluit het proces nu beter aan bij de kandidaat. Met als resultaat twee nieuwe franchisenemers.
Van afhakers naar aanhakers: het probleem in het oude proces
Als succesvolle formule in de fitnessbranche is fit20 continu bezig met groei. Werving van nieuwe franchisenemers is een tijdrovend en intensief traject waarbij er ook kandidaten vroegtijdig afhaken.
Omdat het proces vaak lang duurt, wilde fit20 weten hoe dit proces stuurbaarder te maken. We hebben hiervoor de DISC analyse toegevoegd waardoor we sneller en beter inzicht krijgen in de communicatiestijl en het gedrag van de kandidaat. Is een kandidaat op zoek naar informatie (blauwe voorkeursstijl) of juist niet? Hierdoor kun je als formule beter inspelen op de behoefte van de kandidaat.
DISC: persoonlijker, sneller én effectiever
Door DISC-profielen in het traject toe te passen, kunnen we beter inspelen op de communicatiestijl van de kandidaat.
Bijvoorbeeld:
- I-types (Interactief) willen snel schakelen en hebben behoefte aan snelheid en duidelijkheid
- C-types (Consciëntieus) verlangen juist naar structuur, details en inhoudelijke diepgang
Door het proces per profieltype aan te passen, voelt de kandidaat zich sneller begrepen én beter geïnformeerd. Het resultaat: minder afhakers én betere connectie.
Twee nieuwe franchisenemers als direct resultaat
De nieuwe aanpak werpt al zijn vruchten af: fit20 heeft inmiddels twee nieuwe franchisenemers mogen verwelkomen. Kandidaten geven aan dat het traject “duidelijker, persoonlijker en motiverender” aanvoelde.
Dit laat zien dat kleine aanpassingen met de juiste tools, zoals DISC, een groot verschil maken in het selectieproces.
Wil jij ook minder afhakers in jouw franchiseproces?
Benieuwd hoe je jouw aanmeldproces slimmer en persoonlijker kunt maken? Bij De FranchiseAdviseur denken we graag met je mee.